Samarbejde med Bramming Plast-Industri A/S

Kommerciel marketingpartner i dansk industrivirksomhed

Bramming Plast-Industri A/S (BPI) udvikler og producerer bæredygtige løsninger inden for støj og vibrationer, komfort og isolering+. Virksomheden er en værdiskabende industriel partner med speciale i kundespecifikke løsninger i polyuretan. Læs mere om BPI her: www.bpi.dk

Resultatet

Stærkere synlighed og flere leads

Samarbejdet mellem BPI og Mindmill er baseret på tillid, dokumenterbare resultater og kommerciel succes. Vores strukturerede arbejde med B2B Frameworket har skabt tyngde i BPI’s pipeline.

Ud over en større pipeline har samarbejdet resulteret i en markant styrkelse af BPI’s brand og synlighed i markedet. BPI er et skoleeksempel på, hvordan en traditionel fremstillingsvirksomhed kan omfavne digitaliseringen og optimere deres salgsindsats. Selvom digital tilstedeværelse og social selling var nyt land for dem, har de løftet i flok og udviklet deres digitale salgs- og marketingkompetencer kontinuerligt.

”Vi har fået stærkere synlighed over for vores drømmekunder, og vi har fået flere leads at arbejde med”

Hvordan startede samarbejdet?

Digitalt salg og marketing var ikke ukendt land for BPI, da vi indledte dialogen med dem tilbage i november 2020. De havde allerede gjort forsøg med andre bureauer, men ikke fundet det rette match. At markedsføre og sælge teknologiske løsninger, som BPI udvikler, kræver brancheerfaring og en dyb forståelse for industrielle salgsprocesser og B2B-salg.

I samarbejde med BPI var vi med til at sætte retningen for de digitale salgs- og marketingindsatser, og vi skabte dokumenterbare resultater. I samarbejdets første par år genererede vi over 2.500 leads, som BPI’s sælgere kunne arbejde med.

Implementeringen af den digitale salgsstrategi var en fælles rejse for hele salgsteamet, og indsatsen har båret frugt.

Salgspipelinen er vokset markant, og digital leadgenerering understøtter salgsarbejdet mod nye kunder. Tidligere var man meget afhængige af messer, men i dag satses der i langt højere grad på organisk og digitalt salg.

Hvordan hjælper Mindmill?

I en tid med stor forandring i B2B kunderejsen

Med Mindmill som marketingpartner har BPI været frontløber i den digitale kunderejse.

I samråd med Mindmill har BPI skiftet fokus fra ren leadgenerering til at være mere digitalt tilgængelig og uddanne kernemålgruppen kontinuerligt med henblik på en fremtidig salgsdialog.

I dag er det ikke længere nok at generere leads på digitale kanaler. Det handler om at have et strategisk salgsfokus og gøre de rette indsatser mod fremtidigt salg.

 

Kontinuerlig fremgang kræver tro på processen

Fra salgsarbejdet til marketing aktiviteterne

Fem elementer danner i dag grundlaget for BPI’s fremgang i salg og marketing – de samme elementer, som Mindmills B2B Framework bygger på:

Måling på pipeline

Vi skaber flere salgsdialoger og nye kunder. Salgs- og marketingindsatsen er centreret om at skabe en sund og voksende salgspipeline. Kundeemner, der viser interesse for BPI’s løsninger, bliver kvalificeret og behandlet systematisk i CRM-systemet, så vi kan måle på fremgangen og dokumentere resultaterne.

Skarpt defineret markedsfokus

Vi ved, hvem vi vil sælge til. Vi kender vores drømmekunder og deres købscenter. En dybdegående forståelse af beslutningstagere og deres behov sikrer, at vi kan skræddersy vores kommunikation og målrette dem, hvor de er.

Målrettet markedstryk

Målrettede indsatser mod de rigtige virksomheder. Med afsæt i målgruppen og deres udfordringer har vi udviklet et markedstryk, hvor LinkedIn er den primære kanal. Her uddanner vi målgruppen, skaber efterspørgsel og tracker købssignaler og leads.

Digitale købsintentioner

Vi genererer leads og spotter prospects. Vi overvåger digitale signaler fra markedet, såsom downloads af inspirationskataloger, interaktion med annoncer og besøg på hjemmesiden. Disse data anvendes til at prioritere salgsindsatsen og fokusere på de varmeste leads.

Fokuserede salgsindsatser

Fra leads til salgspipeline arbejder vi systematisk med social selling, hvor BPI’s sælgere er aktive og opsøgende på LinkedIn. En klar playbook sikrer, at ingen leads falder mellem to stole. Salgsindsatsen fokuserer på: At reagere på købssignaler og opsøge virksomheder, der er i markedet nu, opbygge relationer og forstå de potentielle kunders situation og konvertere kundeemner til salg, når timingen er rigtig

Vil du samarbejde med en partner, der forstår B2B kunderejsen?

Tag fat i os for en uforpligtende snak om, hvordan du skaber synlighed, efterspørgsel og salgsdialoger.