Er salget tidligere kommet af sig selv?

De fleste danske virksomheder i fremstillingsbranchen er grundlagt med et stærkt produkt eller et stærkt købmandsskab.

Produktet har været af så høj kvalitet, at anbefalinger i netværket har spredt sig som ringe i vandet.

Derfor har udviklingen af virksomheden også været drevet af en “tilfældig” efterspørgsel. Man kan ofte næsten se det i de løbende tilbygninger af produktion/lager, hvordan virksomhederne har rummet forskellige processer og kompetencer igennem årene.

Der er ikke blevet investeret i en kommerciel infrastruktur. De salgsansvarlige er ofte gode på møder, men har svært ved at sparke døre ind. Indkøbere er mindre åbne over for en uforpligtende snak og receptionen afviser prompte som gatekeeper. Internationaliseringen har også øget konkurrencen og det er generelt rigtig, rigtig svært at lande nye kunder.

Det er her, at Mindmill kommer ind i billedet.

Hvordan hjælper Mindmill?

Sammenhæng mellem salg og marketing

Vi hjælper fremstillingsvirksomheder med et fokus. Det strategiske fokus, der skal hjælpe med at navigere hen imod væksten.

Derudover står vi for at opbygge en infrastruktur, igangsætte salg- og marketingaktiviteter og identificere købssignaler ude i markedet. Vi kan endda også kvalificere emnerne med vores telemarketing.

For alle B2B fremstillingsvirksomheder, der ønsker at skabe mere pipeline, er Mindmill det naturlige og sikre valg.

 

 

60% af B2B købsrejsen foregår inden dialog med sælgeren

B2B markedet har rykket sig gevaldigt de sidste par år, og kunderne supplerer med en del online research foruden messer og møder. Også i industribranchen.

Faktisk mener 66% af respondenterne i en Mckinsey analyse, at digitale interaktioner har størst betydning for at skaffe nye kunder. Kun 34% mener, at det er traditionelt B2B salg. Inden corona var fordelingen 48% mod 52%.

En af de største fordele ved en digital tilstedeværelse er, at kunderne bliver præget kontinuerligt. Det svære i B2B-salg er timingen. Med sporadiske indsatser, er vi enormt afhængige af held: Er timingen rigtig, på det tidspunkt, vi tager kontakt?

Ganske få bestyrelser, ejerledere eller direktører ønsker, at held skal drive væksten.

Samtidigt, skal vi være gode til at overvåge købssignaler, så vi tager kontakt på rette tid. Det øger sandsynligheden for, at timingen er rigtig. Vi effektiviserer vores ressourcer. Vi generer ikke vores kunder. Win-win-win.

Få et indblik i vores mange industricases

Kawasaki
En digital tilgang har styrket sammenhængen mellem Kawasaki Robotics’ salgs- og marketingaktiviteter
Læs mere
Airmaster A/S
Airmaster har skabt en salgskultur centreret om digitale leads
Læs mere
Cabinplant A/S
Frontløbere på digital marketing i fødevarerindustrien
Læs mere

Download vores brochure

Udfyld formularen og få tilsendt et eksemplar af vores brochure, som gennemgår vores framework fra A-Z.