Om Kawasaki Robotics
Kawasaki Robotics er en japansk robotproducent med EMEA-hovedkvarter i Neuss i Tyskland.
Med mere end 50 års erfaring indenfor robotter og en omfattende portefølje er Kawasaki Robotics en førende leverandør af industrirobotter og robotautomatiseringssystemer. De leverer i dag til et bredt spektrum af industrier på verdensplan – lige fra halvlederindustrien til bilindustrien.
Et uudnyttet potentiale for brandopbygning og leadgenerering i hænderne på en stærk marketingpartner
Før samarbejdet med Mindmill ledte Kawasaki Robotics efter assistance til at øge deres online tilstedeværelse med et særligt fokus på leadgenerering og styrkelse af salgsindsatser for nye forretningsområder.
Kawasaki Robotics havde primært haft fokus på offline marketing og på organiske, contentdrevne strategier. De anerkendte et behov for at allokere mere tid og budget til deres paid media initiativer for at udforske deres potentiale indenfor brandopbygning og leadgenerering og cementere deres markedsposition samt udvide deres salgskanaler.
Denne søgning førte til involveringen af en erfaren marketingpartner.
Marc Kluge bemærker:
“Vi ledte efter en erfaren marketingpartner, som kunne hjælpe os med digitalt salg og marketing. Vi ville se, hvor langt vi kunne komme med online leadgenerering, og om vi kunne styrke vores salg overfor nyere forretningskunder. En af vores europæiske partnere (Bila A/S) anbefalede os at kontakte Mindmill. Mindmill har skabt gode resultater med Bilas kampagner internationalt, så vi vidste, at Mindmill havde erfaringen til at kunne hjælpe os med vores kampagner på det internationale marked“.
Med Mindmills B2B Sales & Marketing Framework® fik Kawasaki Robotics låst op for deres uudnyttede potentiale for leadgenerering og nåede effektivt ud til deres målgruppe, samtidig med at de opbyggede en endnu større brandtilstedeværelse.
Målet var at optimere Kawasakis salgs- og marketingfunktioner ved at skabe kampagner, der ville tiltrække flere følgere, etablere deres brand og interagere med potentielle kunder gennem relevant indhold:
“Mindmill hjalp os med content, e-mailflows og kampagneeksekvering. Da kampagnen gik live, var vores ansvar at give feedback på kvaliteten af de leads der kom. Selvfølgelig tog vi os også af de indkomne leads, men ellers håndterede Mindmill alt,“ informerer Marc Kluge.
Awareness kampagner for messedeltagelse åbnede op for helt nye målgrupper for Kawasaki Robotics
Awareness kampagner spillede en afgørende rolle i partnerskabet med Kawasaki Robotics, særligt i forbindelse med de mange messer, som de deltager på i løbet af året.
Vores fælles arbejde fokuserede på at udvide Kawasakis rækkevidde og etablere forbindelse med de forskellige målgrupper. Disse kampagner var afgørende for at fremvise et bredt udvalg af robotteknologier på messerne, herunder alt fra kollaborative robotter (cobots) til Green Robotics som eksempler på Kawasaki Robotics’ vision for bæredygtig automatisering.
Denne tilgang giver Kawasaki Robotics en markant tilstedeværelse på messerne, og gør det muligt for deltagerne at booke salgsmøder med Kawasaki Robotics på forhånd. Ligeledes kan Kawasaki Robotics informere potentielle kunder om deres fysiske stande for at øge besøgstallene.
Fremtidige kampagner vil fortsat fokusere på at forstærke Kawasaki Robotics’ tilstedeværelse på messer.
Kawasaki Robotics anerkender nu omkostningseffektiviteten ved online leadgenerering og ser det som en værdifuld mulighed for at engagere sig i meningsfulde dialoger med potentielle kunder.
Marc Kluge udtrykker tillid til at inkorporere online leadgenerering som en nøglestrategi for fremtidige arrangementer og kampagner. Samtidig understreger han, at kombinationen af en offline og online tilstedeværelse er den optimale tilgang for virksomheden.
“Vi havde stor succes med den første kampagne, som vi kørte med Mindmill. Vi kan se de positive effekter af digital markedsføring. Det er en meget omkostningseffektiv måde at skabe dialog med nye potentielle kunder på. Der er ingen tvivl om, at vi kommer til at bruge online leadgenerering som et nøgleinstrument, når vi planlægger nye events og kampagner i fremtiden. Kombinationen af en offline og en online tilstedeværelse er vejen frem for vores virksomhed,” slutter Marc Kluge.