Kan I skabe salg online?
Svaret er ja – og flere virksomheder i fremstillingsbranchen har fået øjnene op for digitalt marketing som et værktøj til at skabe B2B salg. I lang tid har tunge produktionsvirksomheder ellers haltet bagud i forhold til andre brancher. Men en ny æra er på vej.
Ved at fokusere på online leadgenerering, kan branchen nemlig supplere det klassisk opsøgende salg med digitale indsatser og i højere grad styrke salgspipelinen.
60% af B2B købsrejsen foregår inden dialog med sælgeren
B2B markedet har rykket sig gevaldigt de sidste par år, og kunderne er begyndt at foretrække online research fremfor messer og møder. Også i industribranchen.
Faktisk mener 66% af respondenterne i en Mckinsey analyse, at digitale interaktioner har størst betydning for at skaffe nye kunder. Kun 34% mener, at det er traditionelt B2B salg. Inden corona var fordelingen 48% mod 52%.
En af de største fordele ved at generere leads og skabe salg online er, at kunderne kommer til jer og ikke omvendt. De er som regel længere i beslutningsprocessen, end når de bliver ringet op af en sælger, som har dem på ringelisten.
Det er langt mere kosteffektivt end klassisk, opsøgende salg – og samtidig får I mulighed for at følge de potentielle kunders aktivitet online, så sælgerne kan slå til, når leadet er allervarmest.
Tvivler du på, at I kan få succes med online B2B salg?
Vi har hjulpet adskillige industrivirksomheder i gang med online leadgenerering og digitale salgsaktiviteter.
Vi har succesfuldt skaffet leads til alverdens forskellige fremstillingsvirksomheder – alt lige fra avancerede robotløsninger til støbeovne til måleapparater. Alle produkter, uanset kompleksitet kan anvendes i annonceringsøjemed på sociale medier.
Hvornår skal du i gang?
Få et indblik i vores mange industricases
Download vores brochure
Udfyld formularen og få tilsendt et eksemplar af vores brochure, som gennemgår vores framework fra A-Z.