Toolpack Solutions
Toolpack Solutions hjælper virksomheder med at få det bedste ud af Microsoft applikationer og forretningsdata. Virksomheden har siden 2002 hjulpet mere end 3.000 virksomheder nationalt og internationalt med at få maksimalt udbytte af Microsoft 365 platformen, herunder Excel og Power BI.
Udfordringen
Toolpack Solutions har udviklet en stærk applikation, Toolpack 365, til budget og rapportering.
Behovet for applikationen er stort ude i virksomhederne, men udfordringen er, at målgruppen og beslutningstagerne, som typisk er de økonomiansvarlige, er notorisk svære at ramme, konvertere og bearbejde.
Det betød, at Toolpacks sælgere ikke alene manglede kvalificerede leads, de spildte også for meget tid på kolde leads, som enten var irrelevante eller ikke klar til at købe.
Sælgerne manglede ligeledes indsigt i kunderejsen og de digitale fodspor fra både leads og kunder, så de kunne skræddersy salget omkring det enkelte lead og dennes kunderejse.
Ofte har de økonomiansvarlige enten valgt eller selv udviklet indviklede systemer og processer, som de tror, det er dyrt og besværligt at skifte.
Disse overbevisninger ville Toolpack italesætte med målet om at åbne døren for en demo. De ved nemlig, at deres produkt sælger sig selv, når først de har vist det frem.
Toolpack ønskede at effektivisere deres salgsprocesser og skabe sammenhængskraft mellem salg og marketing med automatiseret salgsmodning og en datadrevet tilgang.
Eller sagt på godt dansk; De ville have en stærkere salgspipeline fyldt med kvalificerede leads, og de ville konvertere flere af disse leads til møder, salg og kunder.
Løsningen
Som Danmarks førende B2B Marketingbureau ser vi ofte, at det allerede går galt på det strategiske plan. At skyde med spredehagl uden strategi fungerer ikke i en konkurrencepræget digital verden.
Der skal skabes sammenhængskraft mellem salg og marketing, og det kræver oftest buy-in fra topledelsen og bestyrelsen.
Den gamle æra med kold kanvas er forbi. Den digitale transformation er i fuld gang, og fundamentet for B2B virksomheder er inbound salg og marketing.
Toolpack Solutions købte Mindmills gennemtestede B2B Marketing Framework®, og sammen tog vi hurtigt fat på tre måneders strategi og eksekvering med fuld fart frem.
Første måned brugte vi på at udvikle strategien, der skulle skabe den stærke forbindelse mellem marketing og salg.
Udover at ramme målgruppen (de økonomiansvarlige) direkte, besluttede vi os for samtidig at bearbejde beslutningstagerne på et niveau over (direktion og bestyrelse).
Med strategien i skabet udarbejdede vores hold af specialister premium content, grafikker, annoncer, tekster, landingpages, automation flows, dashboards, integrationer mv.
Vi udarbejdede eksempelvis både en tjekliste, en rapport og et webinar, så vi kunne målrette indholdet til forskellige steder i kunderejsen og salgstragten.
Vi satte også forskellige automatiserede e-mail flows op, som salgsmodner og bearbejder leads, så vi fører dem sikkert fra leads og MQL til SQL og kundemøder.
Med intelligent leadscoring og overvågning af den digitale adfærd sikrer vi, at sælgerne får direkte besked så snart et lead er varmt og klar til kontakt.
Det er dette setup med en kraftfuld marketingmotor og en stærk forbindelse mellem marketing- og salgsafdelingen, som gang på gang skaber succes og salg for vores kunder.
Resultatet
I dag har Toolpack Solutions en liste med over 500 kvalificerede leads, som de salgsmodner løbende. De første tre måneder er for længst overstået, og i dag har vi et tæt partnerskab kørende, hvor Mindmill er blevet en fast del af deres marketingindsats, forretningsudvikling og strategi. Vi arbejder sammen på tværs af forskellige forretningsben, og vi kører adskillige kampagner med forskellige spor, mål og strategier.
I dag kører vi eksempelvis en ugentlig webcast samt afholder regelmæssige webinarer med mange deltagere (både live og on-demand).
Toolpack Solutions og Mindmill har sammen været igennem en effektiv transformation til en ny virkelighed, hvor digitale marketingværktøjer og muligheder er helt overlegne, når det kommer til at optimere salgsprocesserne.
Sammen har vi bygget en solid bro mellem marketing og salg, som hver dag krydses af brandvarme leads, der er klar til at blive til betalende kunder.
For Toolpack Solutions har den nye måde at tænke salgsprocessen på givet rigtig gode resultater.
I dag går vi sammen efter flere tunge og store leads, som kan give de helt store salg.
Hvor et typisk salg for Toolpack Solutions tidligere lå omkring 50.000 kroner, så går vi sammen i dag efter at sælge løsninger på helt op til 700.000 kroner.
Det går med andre ord bedre end nogensinde for Toolpack Solutions. De blæser derudaf med Mindmills stærke marketingmotor i ryggen og en optimeret forbindelse mellem salg og marketing.